Завантажити ще

Командир "Мрії" Дмитро Антонов: Ан-225 відновити неможливо. Але можна відтворити

Командир
Фото: forbes.ua

Внаслідок атаки російських військ на аеропорт Гостомель під Києвом розбито майже половину літака Ан-225 «Мрія». Знищено основну кабіну та пілотську кабіну, розповів командир одного з трьох екіпажів літака – Дмитро Антонов в інтерв'ю « Голосу Америки ».

- Основна частина, в якій льотчики мешкали, де ми жили, де проводили весь свій час, це наша пілотська кабіна – це знищено. Крило одне, і друге, я вже бачу теж, силові конструкції, які основні - вони головні деталі, швидше за все вони пошкоджені температурою і крило вже використовувати, ні ліве напівкрило, ні праве напівкрило вже використовувати не можна буде, - наголосив Антонов.

Він додав, що відновити літак неможливо. Проте існує шанс створити новий, оскільки «Антонова» має недобудовану частину «сестри» «Мрії».

- Весь контур, який ми бачимо, без начинки, це залізо. Залізо є. Потрібна електроніка і решта начинки. Говорили суми від 800 мільйонів до 3 млрд. Але сума, самі розумієте, що дуже велика і плюс така різниця в оцінці, це говорить тільки про одне: що реально ще ніхто не оцінював, – сказав Антонов.

Він висловив думку, що незалежно від суми, інвестиції у нову «Мрію» навряд чи окупляться. Але відтворити її необхідно, упевнений капітан Антонов.

- Звичайно, якщо намагатися оцінити економічну доцільність тільки, це буде дуже важко. Тому що під неї треба знайти такий проект, який навіть я не знаю, запуск ракет у космос. Але поки що прямо такого проекту, що відбувся, немає, заради якого вона відтворюватиметься. Я так думаю, що, напевно, на початковому етапі все-таки «Мрія» поки що не створюватиметься як комерційний проект, а саме символ і символ, напевно, не лише України. А символ усього світу, саме – перемоги, підсумував Антонов.

Ан-225 « Мрія » було знищено окупантами на третій день війни – 27 лютого. Це авіаційний гігант, на рахунку якого рекорди з перевезення максимального комерційного вантажу та найдовшого та найважчого в історії авіації моновантажу, вантажопідйомності. На жаль, сьогодні ці опції втрачені.

На момент вторгнення АН-225 "Мрія" перебувала на ремонті в аеропорту Гостомель, тож не встигла вилетіти з України.